Závodní speciály

Stavba E46 GTR

Práce na stavbě zbrusu nového BMW E46 M3 GTR započali na podzim v roce 2015. V té době jsme již měli za sebou slušnou řádku staveb driftovacích závodních speciálů od 300 až po 750 HP.

Dostala se k nám možnost koupi body kitu pro E46 GTR, volba tedy byla jasná. Vozidlo bylo nejprve potřeba připravit pro zástavbu bezpečnostního rámu dle předlohy ,, J “. Čas byl velmi neúprosný a práce spíše přibývalo nežli naopak. Bylo tedy nutno přidat do tempa, aby se plán začal naplňovat.

Další stádium představovalo napasování body kitu GTR a současně rozšíření náprav se zvolením vhodných disků, volbou rozměru pneumatik a ideálním podvozkem pro drifting. Vše bylo připraveno a nezbývalo než se pustit do kompletního lakování interiéru a exteriéru.

Další velkou otázkou volby byla motorizace vozidla, která nás zavedla až k motoru M62B44 vanos, který po menších úpravách v sobě skrývá velký potenciál výkonu po osazením turbem.

Elektroinstalaci motoru, a i celého vozidla jako vždy na jedničku zvládnul náš elektrotechnik Kuba.

Nakonec zbývalo vše dokonale smontovat, seřídit, a utáhnout, tak, aby vše fungovalo jako dokonalý stroj. Úpravě se nevyhnula ani přední náprava s kompletní změnou geometrie a v neposlední řadě proběhlo dovážení vozidla, což ve finále přineslo velmi dobré jízdní vlastnosti.

Všichni jsme se těšili na první jízdy, které nás velice překvapily poslušností E46 tky.

Stále se ale potýkáme s myšlenkou přeplňování, zmíněnou již na začátku. Vše má ale svůj čas. Výkonu totiž není nikdy dost.

S pozdravem team Driftracing Motorsport.