BMW E30 M3
Info o E30 M3
Výkon: | 731 HP |
Točivý moment: | 850 Nm |
Řidič: | Ladislav Bezouška |
Motor: | BMW M S38B36 |
Objem: | 3.6 24V |
Turbodmychadlo: | Borgwarner EFR |
Převodovka: | manuální 5 stupňová |
Podvozek: | D2 DRIFT |
Bezpečnostní rám: | podle přílohy "J" AČR |
Nápravy: | sportovní uložení STRONGFLEX |
Kola: | přední 235/40/R18, zadní 265/35/R18 |
Řídící jednotka: | Ecumaster |
Váha: | 1 200 Kg |
Palivo: | ethanol |
Stavba tohoto závodního auta započala koncem roku 2008 a to z civilního vozu Láďovi přítelkyně. Vůze se kompletně odstrojil, nechal vyrámovat a dostal nový celolak. Tehdy vůz poháněl agregát S38B36 z E34 M5. Ten v autě zůstal dodnes avšak si prošel několika variantami přeplňování.
Nejprve dostal koncem roku 2010 kompresor Eaton, který byl používán například ve vozech Mustang. Ideou bylo, že motor je od výroby koncipován pro práci ve vyšších otáčkách a proto se mu nechtělo příliš od spoda. Kompresory jsou zase používány právě pro náběh výkonu a točivého momentu již od nižších otáček. Podařilo se nám tak ze sériového výkonu 300 koní získat do plusu cca 100 koní. Tato cesta se však ukázala jako ne příliš vhodná. Nakonec jsme po několika zkouškách různých turbodbychadel počítaje Garett GTX po Precision skončili u Borgwarner AFR Twin Scroll, který jsme nejprve vyzkoušli v E36 a fungovalo skvěle.